Selecteer een pagina

Search

Engine

Advertising.

Adverteert de concurrent op jouw bedrijfsnaam? Wil jij bovenaan staan in de zoekmachines bij branche-gerelateerde zoektermen? Of hoor je de hele tijd dat je wat moet doen met SEA/Online Adverteren, maar heb je geen idee wat?

Benieuwd wat SEA inhoud? Neem dan even vijf minuten de tijd om onze blog door te lezen “Wat is SEA?”.

Adverteert de concurrent op jouw bedrijfsnaam? Wil jij bovenaan staan in de zoekmachines bij branche-gerelateerde zoektermen? Of hoor je de hele tijd dat je wat moet doen met SEA/Online Adverteren, maar heb je geen idee wat?

Benieuwd wat SEA inhoud? Neem dan even vijf minuten de tijd om onze blog door te lezen “Wat is SEA?”.

Bovenaan in Google

Waarschijnlijk kom je het elke dag tegen als je iets opzoekt op Google. De eerste resultaten zijn advertenties van bedrijven. Het mooie aan deze advertenties is dat deze bedrijven precies weten hoeveel elke euro oplevert!

– Precies bepalen hoeveel je uitgeeft

– Altijd hoog in Google op relevante termen

– Altijd boven je concurrenten

Inzichtelijk?

Advertenties ingericht en lopend en nu? Optimaliseren! Uiteindelijk is het doel om de kosten per advertentie te verlagen tegen een zo hoog mogelijke click-rate.

Simpel gezegd, het aantal leads vanuit €200,- wil je verhogen zonder de kosten te verhogen. Daarnaast wil je dat de ratio gelijk blijft als je meer geld inzet. Oftewel, met €200,- converteerde je 200 klikken per advertentie. Nu verdubbel jij je kosten naar €400 euro per maand, dan wil je ook 400 klikken per advertentie.

Om dit soort ratios van lopende advertenties in de gaten te houden en andere statistieken is het belangrijk om live dashboards op te zetten. Dit dashboard an je koppelen aan je advertentie account en je website, zodat je goed kan zien welke klikken ook daadwerkelijk tot een aankoop of contactverzoek leiden. Op deze manier kan de waarde van de marketingactiviteit worden ingeschat.

De vier stappen tot een geweldige SEA campagne

1. Wie?

Je vertelt wie jij bent, wat jouw bedrijf doet en waarom jullie product is ontstaan.

2. Doelgroep

Op basis van de kernwaarden van je bedrijf wordt de doelgroep in kaart gebracht.

3. Content

Welke content is belangrijk voor jouw doelgroep en op welk kanaal zit jouw doelgroep? 

4. Adverteren!

Voor wie de advertentie is en wat getoond wordt in de advertentie is bekend. Nu moet de advertentie worden ingesteld, jouw campagne is compleet!