Online leadgeneratie van jouw doelgroep
Linkedin ads om warme leads aan te trekken
Waarom is de samenwerking gestart?
PerfoTec, een bedrijf dat zich richt op het leveren van oplossingen voor voedselverspilling, benaderde De Mannen van Delft om hun digitale marketingstrategie nieuw leven in te blazen. De innovator fase was voorbij en PerfoTec stond op het punt door te breken in hun branche. Een probleem, nog niet iedereen wist wie PerfoTec was. Er werden beurzen bezocht, ze hadden wel al een breed fysiek netwerk, maar online was er alleen een verouderde website.
De opdracht
De uitvraag was om een nieuwe website te maken en het bedrijf volledig te ontzorgen op het gebied van marketing. Oftewel om te fungeren als volledige marketing partner, iets wat we graag doen vanuit De Mannen van Delft. In deze partner functie zouden we uiteindelijk brandingsvraagstukken oppakken en online campagnes inzetten via Linkedin advertising.
Onze Aanpak
Om niet blind van start te gaan in een samenwerking vinden we het belangrijk eerst een stap terug te doen. Zo ook bij PerfoTec in 2022 zijn we een strategisch traject ingegaan om een sterk kernverhaal te vormen. Om hier achter te komen gebruiken wij de Why, How, What methodiek. Een welbekende methodiek in de marketing, voor ons een om discussie te creëren en een bedrijf aan het denken te zetten.
Dit resulteerde in de volgende why
STOP WASTE – Reducing the waste of vegetables, fruits and flowers
Als vervolg op de WHW-sessie gingen we aan de slag met de doelgroepbepaling. Hierin hebben we een persona uitgewerkt waar de eigenaar, de accountmanagers en de mensen intern hun ideale klantprofiel inzagen. Dit gaf vorm aan de prospect, wie dit is, welk beroep hij uitoefent, welke functie hij vervult en met welke tone of voice PerfoTec zijn aandacht kan aantrekken.
Als eerder genoemd was de website verouderd, dit was het eerste onderdeel dat wij hebben opgepakt in 2022. Dit is de basis van iedere online presence. We zijn een design traject doorgelopen met enkele stakeholders vanuit het bedrijf, waarna de website development is gestart. Het design van de website werd doorgetrokken in de huisstijl van PerfoTec. Briefpapier, flyers, brochures en powerpoint presentaties werden allemaal in lijn gebracht met de nieuwe stijl. Dit zorgde voor uniformiteit binnen de uitstraling van PerfoTec.
Het online fundament is neergezet, wat nu? De persona uit de doelgroepbepaling naar de website trekken. Hiervoor zijn we actief gaan adverteren op Linkedin. De doelgroep bevindt zich in de groente, fruit en bloemen sector. De campagnes op Linkedin zijn vervolgens ingericht op sub-doelgroepen. Rozenkwekers, komkommertelers, sla-kwekers en varianten daarop mits de doelgroep grootte het toeliet.
10+
1400%
10%
30%
Effectiviteit van een nieuwe online verschijning
Het werken aan branding is altijd belangrijk. Worden de verdiensten ook meetbaar? Dan wordt het pas echt leuk. Wij gaan er altijd voor om de winstgevend van ons werk zichtbaar te maken. Dit kan niet voor iedere marketing actie, zoals branding activiteiten, maar ook daarvan houden we statistieken bij.