Online pasaanvragen voor (inter)nationale B2B
Online Advertising Partner van TICA Trends and Trade
Hét B2B lifestyle inkoopcentrum van Nederland, België & Duitsland
De samenwerking tussen De Mannen van Delft en TICA is volledig gericht op het aantrekken van zoveel mogelijk pasaanvragen en een stuk naamsbekendheid. Om dit te realiseren hebben we met De Mannen van Delft een aantal jaren geleden het Google Ads account overgenomen van een oude partner. Uiteindelijk zijn we alle betaalde online campagnes gaan beheren voor TICA.
Cash & Carry TICA Trends & Trade Aalsmeer en Venlo zijn hét B2B lifestyle inkoopcentrum van Nederland België en Duitsland voor professionals in de home-, gift-, garden- en fashionbranche. TICA is gevestigd in Aalsmeer en Venlo en beschikt over maar liefst 30.000 m2 vol interieur- en lifestyleinspiratie.
TICA is in rap tempo een gevestigde naam geworden sinds de oprichting in 1999. Alle grote merken op gebied van design zijn hier te vinden en dit maakt haar een populaire groothandel voor elke ondernemer.
Strategie & Campagne
Om nieuwe klanten aan te trekken gebruikt TICA al langer Google Ads.
Het startpunt van onze samenwerking was het aanpassen en optimaliseren van de huidige ads om tot een beter resultaat te komen. TICA is een dochteronderneming van PW markets. Vervolgens is er ook gekeken naar de mogelijkheden om de campagnes uit te breiden naar België, Duitsland en Frankrijk. Er moest een schaalbare strategie worden ontwikkeld om zo mee te kunen groeien in verschillende landen, maar ook in productgroepen, leveranciers en standhouders.
Naast Google Ads werd er vanuit TICA van De Mannen van Delft verwacht dat zij verder keken dan alleen Google Ads. Er moet worden nagedacht over hoe toekomstige groei gerealiseerd kan worden met alle beschikbare kanalen. Ook moet TICA door de samenwerking altijd op de hoogte zijn van de laatste trends en ontwikkelingen.
De aanpak
Allereerst is er gekeken hoe de bestaande campagnes geoptimaliseerd konden worden en er zo meer structuur aangebracht kon worden in de campagnes. Alleen hierdoor werd al een flinke stijging in het aantal pasaanvragen gezien. De strategie die is neergezet en succesvol was gebleken in Nederland, is uiteindelijk ook uitgezet voor de omliggende landen. Een grote uitdaging hierbij was het vertalen van de campagnes naar het Frans en het Duits en het verschillende zoekgedrag in de omliggende landen.
131%
80%
52%
4
Hét B2B lifestyle inkoopcentrum van Nederland, België & Duitsland
Meten is weten, het wel bekende gezegde. Iedere samenwerking start bij ons met een Analytics check. Hierbij kijken we hoe de huidige website wordt gemeten, of alle aanwezige knoppen, formulieren en producten meetbaar zijn. In sommige samenwerkingen kijken we ook SEO wise naar de website. Hoe wordt de website nu geranked in Google en op welke zoektermen. Op deze manier zetten we een basis uitgangspunt om concrete doelen af te spreken met de klant.
Hieronder lichten we de belangrijkste vier resultaten uit van deze samenwerking.