Onze aanpak

Hieronder doorlopen we de verschillende stappen van de customer journey van de potentiële klant. Om een voorbeeld te geven nemen wij je mee in een van onze eigen advertentiecampagnes. 

ps. hopelijk voel jij je niet bedrogen wanneer je dit leest..

1. See

Het tonen van de meerwaarde van je product/ of dienst is de eerste stap. In een advertentie op Facebook en in een video op Instagram om onze doelgroep kennis te laten maken met jouw bedrijf. Met deze advertentie creëer je een targetting-doelgroep door bij te houden wie de video heeft bekeken. Om een voorbeeld te geven zijn wij onze leadcampagne begonnen met een video die de meerwaarde van online adverteren beschrijft. We zeggen hier nog niet wat we doen, maar welk probleem het op kan lossen.

2. Think

De eerste stap wakkert de interesse aan bij potentiële klanten. Het is nu tijd om deze groep de juiste informatie te verschaffen. Wie is jouw onderneming, wat doen jullie en waarom doen jullie dit.

Think-advertenties kunnen zich in verschillende vormen naar voren komen, zoals een blog, een user case of search ads. Hiermee trechter je de doelgroep naar targets die daadwerkelijk interesse hebben in wie jij bent als bedrijf.

Om voort te borduren op het gestelde voorbeeld van de eerste video advertentie, hebben we nu een doelgroep gecreëerd die interesse heeft getoond in onze campagne.

Wij gebruiken hier onze Whitepaper waarin we beschrijven hoe onze diensten ingezet kunnen worden. Wij houden bij wie onze whitepaper download en op deze manier houden we bij wie er door gaan naar de volgende fase.

3. Do

De doelgroep is nu gefilterd tot een groep mensen die op het punt staan om jouw product te kopen of jouw dienst willen afnemen. Dit is het moment dat je jouw potentiële klant gaat aanspreken om klant te worden. Ze weten nu dat ze iets missen en hier speel jij op in.

In dit voorbeeld willen wij meer leads genereren dus zien wij een conversie als een nieuwe lead. We gebruiken hier dan ook een leadcampagne voor, waarmee getarget wordt op de vijver die in de vorige stappen is gevuld. Wij targetten in dit voorbeeld op de personen die onze whitepaper hebben gedownload. Met een korte, maar duidelijke advertentie waar wij een aanbod doen naar de klant scoren we hier leads.

4. Care

In de care fase zorg je ervoor dat je je klanten blijft benaderen om ze zo nog beter te helpen of van dienst te zijn. Je kan er voor kiezen om speciale advertenties voor je klanten te laten lopen. Op deze manier neem je ze opnieuw mee in de funnel. 

Daarbij kan je in deze stap ook vragen om reviews van je klanten. Met deze stap zorg je ervoor dat je klanten niet alleen je klanten zijn, maar ook je partners en door goed in contact te blijven zorg je ervoor dat je klanten ambassadeurs worden.

Wij vinden het belangrijk dat de betrouwbaarheid van je bedrijf goed naar voren komt. In dit voorbeeld wordt dit gemeten in de reviews op google. Dit kan ook goed met je facebook pagina.

Een ander goed voorbeeld van de care fase is e-mailmarketing. Wanneer jij nieuwe updates of modelen van jouw producten of diensten aan de man brengt.

  • \We zijn online!

We reageren zo spoedig mogelijk! Gewoonlijk binnen 24 uur.

 

 

Wanneer zijn wij online?:
Maandag - zondag
08:00 tot 18:00

  • \We zijn online!

We reageren zo spoedig mogelijk! Gewoonlijk binnen 24 uur.

 

 

Wanneer zijn wij online?:
Maandag - zondag
08:00 tot 18:00

  • \We zijn online!

We reageren zo spoedig mogelijk! Gewoonlijk binnen 24 uur.

 

 

Wanneer zijn wij online?:
Maandag - zondag
08:00 tot 18:00

  • \We zijn online!

We reageren zo spoedig mogelijk! Gewoonlijk binnen 24 uur.

 

 

Wanneer zijn wij online?:
Maandag - zondag
08:00 tot 18:00

Benieuwd hoe wij deze strategie bij jouw bedrijf gaan inzetten?

Neem contact met ons op en we bespreken geheel vrijblijvend jouw mogelijkheden!

-
  • \We zijn online!

We reageren zo spoedig mogelijk! Gewoonlijk binnen 24 uur.

 

 

Wanneer zijn wij online?:
Maandag - zondag
08:00 tot 18:00