Selecteer een pagina

Van marketplace held naar bekend merk

Uitgerust en comfortabel je zwangeschap door met Litollo

Als je aan zwangerschapskussens denkt dan denk je aan Litollo. Dit in Nederland gevestigde bedrijf heeft zich in de afgelopen jaren bewezen als een van de grootste spelers in de markt. Litollo is gespecialiseerd in het ontwikkelen van zwangerschapskussens en verzwaringsdekens. Door de goede producten is Litollo snel uitgegroeid tot marktleider op Bol.com en Amazon.

Het werd voor Litollo tijd om buiten de verkopen op de marketplaces hun merk verder te ontwikkelen. De volgende logische stap was het opzetten van een eigen webshop. Tussen het onderhouden van de webshop, het inpakken van orders en het doorontwikkelen van producten viel marketing in het niets. Drie keer raden waarvoor ze bij De mannen van Delft aanklopte?!

Litollo case

Strategie & Campagne

Het doel van de samenwerking met Litollo was het opbouwen van een klantenkring op de website en daarmee de volgende stap maken als merk. Hiervoor was een content strategie en een advertentie strategie voor nodig.

Wanneer je een klantenkring gaat opbouwen als (nieuw) merk is het van belang dat potentiële klanten je vertrouwen. Om mensen kennis te laten maken met het merk en meteen vertrouwen te scheppen is het handig om kennis te delen. Je laat zo zien dat je de doelgroep verder wilt helpen en dit zorgt voor een vertrouwd gevoel. 

Dit was ook de insteek voor de eerste paar maanden van de campagne. Door blogs en artikelen over zwangerschap te schrijven bereikte we via social media ads het publiek. Op deze manier kwamen er grote aantallen mensen uit de doelgroep op de website van Litollo. We vulden op deze manier onze pools met potentiële klanten. 

Naast de ads waarin we de blogs en artikelen promoten draaide er ook ads die gericht waren op conversie. Dit was een combinatie van social ads naar producten, retargeting ads en google ads. Op deze manier stuur je op conversies, terwijl er voornamelijk op brand awareness werd ingezet.

Litollo ad

Het resultaat

De eerste stap naar meer brand awareness voor Litollo is met behulp van de blogs en artikelen goed gezet. Gemiddeld leverde de advertenties met blogs 800 clicks op binnen één week. Doordat er geschreven werd over interessante onderwerpen waren de kosten per click erg laag. Inspelen op de vragen die de doelgroep heeft loont dus echt.

Daarnaast leverde de Google advertenties die gericht waren op zoek acties omtrent zwangerschapskussens en verzwaringsdekens direct omzet op om de marketingkosten voor de brand awareness op te vangen. 

De volgende stap in de campagne is het aansturen op conversies met behulp van video ads. In samenwerking met Unique Studios zijn deze video’s geschoten. Zie hieronder een van deze video’s waarmee Litollo hun brand awareness en conversies verder zal verhogen.

Ben jij onze volgende case?

Stuur een mailtje naar Daan of bel hem op voor direct contact.
-
  • \We zijn online!

We reageren zo spoedig mogelijk! Gewoonlijk binnen 24 uur.

 

 

Wanneer zijn wij online?:
Maandag - zondag
08:00 tot 18:00

Meer cases

Bonsai Plaza

Bonsai Plaza

De waardes van een bedrijf op social mediaVan zolderkamer tot loods vol bonsai Bonsai Plaza een wel gevestigde naam in de europese Bonsai wereld. De naam achter Bonsai Plaza is Maarten van der Hoeven. In de jaren 90 ging Maarten in de leer in Japan en sinds 1998 nam...

Lees meer
Bolster

Bolster

Van idee naar foto's naar adsBolster Tees, het eigenwijze Delftse kledingmerk Wat doe je met een hoofd vol ideeën en originele smaak? Joost van Bolster Tees die wist het wel. Het opzetten van een kledingmerk. Het merk staat dicht bij Joost zijn persoonlijkheid, een...

Lees meer
Trompper Optiek

Trompper Optiek

Ook online kleurrijke brillenTrompper optiek de meest kleurrijke opticien van Delft Trompper Optiek een gevestigde naam in Delft en omstreken. Iedereen die een bril wil die net even anders is dan gewoon komt bij Maarten en Willie aankloppen. Naast de kekke monturen...

Lees meer