de-mannen-van-delft-marketing

Gezonde en seizoens-gebonden bowls voor iedereen

The Harvest

Sinds 2017 bezig om met lokale producten seizoensgebonden en gezonde maaltijden te maken die voor iedereen toegankelijk zijn. Elke week rijdt The Harvest langs een aantal boeren in de regio Rijnmond en worden hier de groente gehaald die in de Harvest bowls te vinden zijn. Op deze manier waarborgt The Harvest niet alleen de versheid van de producten, maar ondernemen ze ook lokaal.

The Harvest is begonnen in Rotterdam en na een aantal jaar groeien in Rotterdam was het tijd om ook een vestiging te openen in Delft. In een leegstaand pand op de Binnenwatersloot is in september 2021 The Harvest Delft geopend. The Harvest is een restaurant, maar ze bezorgen ook het hele jaar rond hun heerlijke bowls. Om de bekendheid en verkopen te boosten worden Social ads ingezet. In deze case lees je meer over de strategie en de resultaten.

Strategie & Campagne

Het doel van de samenwerking met The Harvest is bekendheid creƫren in Delft en de online verkopen en reserveringen boosten in Delft en Rotterdam.

Om dit te bereiken maken we gebruik van social ads op Facebook en Instagram. Op deze manier kunnen we veel mensen bereiken die in het bezorggebied van The Harvest werken en/of wonen. The Harvest wil iedereen kennis laten maken met verse, gezonde en seizoensgebonden bowls. De bowls zijn zelf samen te stellen en het menu is zo opgebouwd dat iedereen kan slagen.

De afbeelding van die gebruikt worden in de advertenties leggen de focus op de bowls, waar de teksten de kernwaarden van The Harvest weerspiegelen. Daarnaast spelen we op actuele gebeurtenissen in met de advertenties. Op deze manier houden we contact met de doelgroep en veranderen de teksten en afbeeldingen elke zes weken.

Naast de standaard advertenties voor reserveringen en de online bestellingen draaien er ook advertenties om nieuwe krachten te vinden. Dit alles wordt op social media gedaan omdat de doelgroep hier goed vindbaar is en je met mooie beelden sprekende ads kan maken.

The harvest mock up

Het resultaat

Door de resultaten van de advertenties meetbaar te maken kan er goed bijgehouden worden hoeveel bestellingen rechtstreeks via social ads gedaan worden. Op deze manier ziet The Harvest de waarde van de online ads direct terug en staat de teller op dit moment op:

771 Bowls

Elke maand werken we samen aan een beter resultaat door de data van de ads en de website te bespreken. Door het werken op een data gedreven manier spelen we in op hetgeen wat werkt en kunnen we snel schakelen als het niet werkt.

Benieuwd hoe je de marketing van je restaurant kan boosten?