Selecteer een pagina

Pasaanvragen door het dak in één jaar

TICA up-to-date van interieur & lifestyle tot ads on mobile

Cash & Carry TICA Aalsmeer is hét B2B lifestyle inkoopcentrum van Nederland voor professionals in de home-, gift-, garden- en fashionbranche. TICA is gevestigd in Aalsmeer en beschikt over een inkoopruimte van maar liefst 20.000 m2 vol inspiratie. In Aalsmeer worden de producten van meer dan 150 leveranciers onder één dak gepresenteerd.

TICA is in rap tempo een gevestigde naam geworden sinds de oprichting in 1999. Alle grote merken op gebied van design zijn hier te vinden en dit maakt haar een populaire groothandel voor elke ondernemer.

TICA

Strategie & campagne

Het doel van de samenwerking met TICA is het aantrekken van nieuwe klanten en het inzichtelijk maken van de Ecommerce app aankopen van TICA.

Om nieuwe klanten aan te trekken gebruikt TICA al langer Google Search Engine Ads. Met Google SEA adverteer je op zoektermen op Google, zodat je altijd bovenaan komt.

Het startpunt van onze samenwerking was het aanpassen en optimaliseren van de huidige ads om tot een beter resultaat te komen. TICA is een dochteronderneming van PW markets, het limburgse Trends & Trade valt ook onder dit moederbedrijf. Na de optimalisatie in Aalsmeer werd ons gevraagd om de advertenties van Trends and Trade in Venlo ook te optimaliseren. Om meer klanten aan te trekken voor de zusteronderneming Trends & Trade uit Duitsland zijn de campagnes ook in Duitsland gelanceerd.

Alles wat met online verkopen te maken heeft vinden wij interessant. Een antwoord op de vraag hoe TICA meer uit hun app kon halen was dan ook snel gevonden. In samenwerking met TICA hebben wij een dashboard gebouwd waarin de sales managers van TICA real-time het gedrag van hun klanten kunnen bekijken.

TICA Groothandel

Het resultaat

Door de aanpassingen op de Google advertenties zijn de pas aanvragen van TICA ten opzichte van 2019 gestegen met 131%. Daarnaast zijn de pas aanvragen die via Google ads binnengekomen zijn gestegen met 80%. 

Ook in Duitsland hebben wij de advertenties geoptimaliseerd waardoor de pas aanvragen in Duitsland voor Trends&Trades verhoogt zijn met 20% en de pas aanvragen via Google ads gestegen zijn met 54%

Het dashboard voor de aankopen via de app heeft de waarde van de app inzichtelijk gemaakt. Door een overzicht te creëren van de aankopen via de app kan de sales manager van TICA de volgende cijfers real time bekijken

  • Herhaal aankopen die klanten doen
  • Hoeveel er gemiddeld uitgegeven wordt 
  • Activiteit in de app zelf. 

Allemaal cijfers waar de app op doorontwikkeld kan worden om er meer uit te halen.

Ben jij onze volgende case?

Stuur een mailtje naar Daan of bel hem op voor direct contact.

-
  • \We zijn online!

We reageren zo spoedig mogelijk! Gewoonlijk binnen 24 uur.

 

 

Wanneer zijn wij online?:
Maandag - zondag
08:00 tot 18:00

Meer cases

The Harvest

Gezonde en seizoensgebonden bowlsGezond en lokaal eten is niet moeilijk bij de The Harvest The Harvest is sinds 2017 bezig om met lokale producten seizoensgebonden en gezonde maaltijden te maken die voor iedereen toegankelijk zijn. Elke week rijdt The Harvest langs...

Lees meer
Litollo

Litollo

Van marketplace held naar bekend merk Uitgerust en comfortabel je zwangeschap door met Litollo Als je aan zwangerschapskussens denkt dan denk je aan Litollo. Dit in Nederland gevestigde bedrijf heeft zich in de afgelopen jaren bewezen als een van de grootste spelers...

Lees meer
Bonsai Plaza

Bonsai Plaza

De waardes van een bedrijf op social mediaVan zolderkamer tot loods vol bonsai Bonsai Plaza een wel gevestigde naam in de europese Bonsai wereld. De naam achter Bonsai Plaza is Maarten van der Hoeven. In de jaren 90 ging Maarten in de leer in Japan en sinds 1998 nam...

Lees meer