
“De pas aanvragen gaan door het dak”
Hét B2B lifestyle inkoopcentrum van Nederland, België & Duitsland
Het doel van de samenwerking met TICA is het aantrekken van nieuwe klanten en het inzichtelijk maken van de Ecommerce app aankopen van TICA.
Cash & Carry TICA Aalsmeer is hét B2B lifestyle inkoopcentrum van Nederland voor professionals in de home-, gift-, garden- en fashionbranche. TICA is gevestigd in Aalsmeer en beschikt over een inkoopruimte van maar liefst 20.000 m2 vol inspiratie. In Aalsmeer worden de producten van meer dan 150 leveranciers onder één dak gepresenteerd.
TICA is in rap tempo een gevestigde naam geworden sinds de oprichting in 1999. Alle grote merken op gebied van design zijn hier te vinden en dit maakt haar een populaire groothandel voor elke ondernemer.
Strategie & Campagne
Om nieuwe klanten aan te trekken gebruikt TICA al langer Google Search Engine Ads. Met Google SEA adverteer je op zoektermen op Google, zodat je altijd bovenaan komt.
Het startpunt van onze samenwerking was het aanpassen en optimaliseren van de huidige ads om tot een beter resultaat te komen. TICA is een dochteronderneming van PW markets, het limburgse Trends & Trade valt ook onder dit moederbedrijf. Na de optimalisatie in Aalsmeer werd ons gevraagd om de advertenties van Trends and Trade in Venlo ook te optimaliseren. Om meer klanten aan te trekken voor de zusteronderneming Trends & Trade uit Duitsland zijn de campagnes ook in Duitsland gelanceerd.
Alles wat met online verkopen te maken heeft vinden wij interessant. Een antwoord op de vraag hoe TICA meer uit hun app kon halen was dan ook snel gevonden. In samenwerking met TICA hebben wij een dashboard gebouwd waarin de sales managers van TICA real-time het gedrag van hun klanten kunnen bekijken.

Het resultaat
Door de aanpassingen op de Google advertenties zijn de pas aanvragen van TICA ten opzichte van 2019 gestegen met 131%. Daarnaast zijn de pas aanvragen die via Google ads binnengekomen zijn gestegen met 80%.
Ook in Duitsland hebben wij de advertenties geoptimaliseerd waardoor de pas aanvragen in Duitsland voor Trends&Trades verhoogt zijn met 20% en de pas aanvragen via Google ads gestegen zijn met 54%.
%
stijging in pas aanvragen ten opzichte van 2019
Het dashboard voor de aankopen via de app heeft de waarde van de app inzichtelijk gemaakt. Door een overzicht te creëren van de aankopen via de app kan de sales manager van TICA de volgende cijfers real time bekijken:
Herhaal aankopen die klanten doen
Hoeveel er gemiddeld uitgegeven wordt
Activiteit in de app zelf.
Allemaal cijfers waar de app op doorontwikkeld kan worden om er meer uit te halen.