Waarom online marketing

Met nieuwe technologieën meer doelen behalen

Online marketing is geen doel, het zorgt ervoor dat je doelen behaalt

Online marketing is niet meer weg te denken in het bedrijfsleven, dit is zo omdat het bergen verzet die met traditionele marketing moeilijk te verzetten zijn. Je kan tegenwoordig je klanten op veel verschillende manieren bereiken, wat ervoor zorgt dat er meer kansen ontstaan dan er voorheen mogelijk waren. De manier waarop je dit doet is natuurlijk van belang, maar wij lichten hier vijf van de belangrijkste resultaten die je met online marketing kan boeken.

Verhoog je conversie

Het doel van marketing is het bereiken van mensen die waarde voor jou kunnen creëren. Deze waarde kan gemeten worden op verschillende manieren, het kan voor jou heel handig zijn om mensen op je nieuws brief in te laten schrijven of het simpelweg verkopen van je producten. In een ideale wereld zou elke consument graag jou product willen gebruiken, maar in de realiteit is dit anders. Dus wat is er dan belangrijk als je gaat adverteren? Het is belangrijk dat je de juiste mensen bereikt. Als je ervoor zorgt dat je de groep bereikt die waarde voor jouw kan creëren zal je conversie omhoog gaan. De mogelijkheid om heel specifiek te targetten met online marketing is daarom een van de sterkste punten waarmee jij ervoor zorgt dat je conversie omhoog gaat. 

 Bereik meer mensen

Buiten het specifiek bereiken van mensen die waarde voor jou kunnen creëren is het natuurlijk ook mogelijk om meer mensen te bereiken dan je al deed. Stel dat je nu elke maand in een folder staat, deze folder wordt elke maand bij dezelfde mensen afgeleverd. Dit kun je niet veranderen want je kan niet bepalen welke groep mensen de folder krijgt. Dit kun je verhelpen door op een andere manier contact te zoeken met mensen, bijvoorbeeld door advertenties op social media. Je kan hier erg gedetailleerd uitkiezen wat voor soort mensen jouw advertenties zien. Zo target je dus wel de juiste groep, maar heb je tegelijkertijd de kans om meer mensen te bereiken dan voorheen met bijvoorbeeld een folder.  

+

Twee richtingsverkeer 

Buiten het bereiken van meer mensen en specifiekere doelgroepen is er nog iets waarin online marketing jou kan helpen. Met online marketing kan je je ook richtten op de reacties van je doelgroep. Je kan dus samen met je doelgroep werken naar een betere toekomst, wat vinden zij belangrijk en nog belangrijker hoe denken zij over jouw als bedrijf. Met behulp van online marketing kan je laten zien waar jouw bedrijf voor staat en kun je jouw USP’s gebruiken om ervoor te zorgen dat er nog meer klanten bij komen. Door te laten zien wat je als bedrijf doet en hoe je hierin staat vergroot je de kans om van klanten ‘promoters’ te maken, dus je creëert een groep met loyale klanten die graag delen wat jij doet, de moderne mond tot mond reclame. Zodra je klanten jouw informatie delen zal dit nog beter ontvangen worden door mogelijke klanten. Doordat je ervoor zorgt dat je meer met je klanten communiceert zullen er veel deuren opengaan die voorheen nog onontdekt waren.

Reageer op de uitkomsten

Nog een punt waar online marketing een streepje voor heeft op offline marketing is de mogelijkheid om aanpassingen te doen. Als we weer even terug gaan naar de folder die je elke maand verstuurd, zodra deze op de mat ligt kan je verder niks doen, daarbij zie je ook niet goed in wie hem wel leest en wie niet. Dit is met de komst van online marketing opgelost, het fijne van online marketing campagnes is dat je meteen kan zien of het resultaat heeft. Als het geen resultaat boekt dan kan je de campagne aanpassen om ervoor te zorgen dat je wel je doelen behaalt. Daarbij kan je zo ook testen wie er nou echt geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst. Het word een heel ander spelletje als je meer inzichten krijgt waar je marketing budget naartoe gaat. Het aanpassen en fine tunen van je online advertenties zal er uiteindelijk voor zorgen dat je je doelen behaalt met behulp van online advertenties.

f

Je doelen zijn in handbereik

Het laatste en voor ons een van de belangrijkste punten van online marketing. Het behalen van doelen, dit is waarom je geld investeert in online marketing. Wat zo mooi is aan online marketing is het feit dat je zelfs met een klein budget al kunt beginnen. De instap mogelijkheden zijn groot en omdat er niet meteen veel geld in geïnvesteerd hoeft te worden is het risico nihil. Je korte termijn doelen kunnen sneller bereikt worden met behulp van een goede online vindbaarheid. Deze vindbaarheid zal nooit alleen maar door online marketing komen. Een goede basis is altijd nodig en deze basis is een goede website, zie het als je winkel. Je gaat niet open als je nog aan het verbouwen bent en zo nieuwe klanten afschrikt. Het is daarom belangrijk om een goede website te hebben als basis van al jouw online activiteiten. Daarna kan er gekeken worden naar social media en online advertenties. Heb jij hier vragen over? Neem gerust contact met ons op, wij praten graag over het behalen van doelen en het benutten van mogelijkheden.

Verhoog je conversie

Het doel van marketing is het bereiken van mensen die waarde voor jou kunnen creëren. Deze waarde kan gemeten worden op verschillende manieren, het kan voor jou heel handig zijn om mensen op je nieuws brief in te laten schrijven of het simpelweg verkopen van je producten. In een ideale wereld zou elke consument graag jou product willen gebruiken, maar in de realiteit is dit anders. Dus wat is er dan belangrijk als je gaat adverteren? Het is belangrijk dat je de juiste mensen bereikt. Als je ervoor zorgt dat je de groep bereikt die waarde voor jouw kan creëren zal je conversie omhoog gaan. De mogelijkheid om heel specifiek te targetten met online marketing is daarom een van de sterkste punten waarmee jij ervoor zorgt dat je conversie omhoog gaat. 

Bereik meer mensen

Buiten het specifiek bereiken van mensen die waarde voor jou kunnen creëren is het natuurlijk ook mogelijk om meer mensen te bereiken dan je al deed. Stel dat je nu elke maand in een folder staat, deze folder wordt elke maand bij dezelfde mensen afgeleverd. Dit kun je niet veranderen want je kan niet bepalen welke groep mensen de folder krijgt. Dit kun je verhelpen door op een andere manier contact te zoeken met mensen, bijvoorbeeld door advertenties op social media. Je kan hier erg gedetailleerd uitkiezen wat voor soort mensen jouw advertenties zien. Zo target je dus wel de juiste groep, maar heb je tegelijkertijd de kans om meer mensen te bereiken dan voorheen met bijvoorbeeld een folder.  

+

Tweerichtingsverkeer

Buiten het bereiken van meer mensen en specifiekere doelgroepen is er nog iets waarin online marketing jou kan helpen. Met online marketing kan je je ook richtten op de reacties van je doelgroep. Je kan dus samen met je doelgroep werken naar een betere toekomst, wat vinden zij belangrijk en nog belangrijker hoe denken zij over jouw als bedrijf. Met behulp van online marketing kan je laten zien waar jouw bedrijf voor staat en kun je jouw USP’s gebruiken om ervoor te zorgen dat er nog meer klanten bij komen. Door te laten zien wat je als bedrijf doet en hoe je hierin staat vergroot je de kans om van klanten ‘promoters’ te maken, dus je creëert een groep met loyale klanten die graag delen wat jij doet, de moderne mond tot mond reclame. Zodra je klanten jouw informatie delen zal dit nog beter ontvangen worden door mogelijke klanten. Doordat je ervoor zorgt dat je meer met je klanten communiceert zullen er veel deuren opengaan die voorheen nog onontdekt waren.

f

Reageer op de uitkomsten

Het doel van marketing is het bereiken van mensen die waarde voor jou kunnen creëren. Deze waarde kan gemeten worden op verschillende manieren, het kan voor jou heel handig zijn om mensen op je nieuws brief in te laten schrijven of het simpelweg verkopen van je producten. In een ideale wereld zou elke consument graag jou product willen gebruiken, maar in de realiteit is dit anders. Dus wat is er dan belangrijk als je gaat adverteren? Het is belangrijk dat je de juiste mensen bereikt. Als je ervoor zorgt dat je de groep bereikt die waarde voor jouw kan creëren zal je conversie omhoog gaan. De mogelijkheid om heel specifiek te targetten met online marketing is daarom een van de sterkste punten waarmee jij ervoor zorgt dat je conversie omhoog gaat. 

Je doelen binnen handbereik

Het laatste en voor ons een van de belangrijkste punten van online marketing. Het behalen van doelen, dit is waarom je geld investeert in online marketing. Wat zo mooi is aan online marketing is het feit dat je zelfs met een klein budget al kunt beginnen. De instap mogelijkheden zijn groot en omdat er niet meteen veel geld in geïnvesteerd hoeft te worden is het risico nihil. Je korte termijn doelen kunnen sneller bereikt worden met behulp van een goede online vindbaarheid. Deze vindbaarheid zal nooit alleen maar door online marketing komen. Een goede basis is altijd nodig en deze basis is een goede website, zie het als je winkel. Je gaat niet open als je nog aan het verbouwen bent en zo nieuwe klanten afschrikt. Het is daarom belangrijk om een goede website te hebben als basis van al jouw online activiteiten. Daarna kan er gekeken worden naar social media en online advertenties. Heb jij hier vragen over? Neem gerust contact met ons op, wij praten graag over het behalen van doelen en het benutten van mogelijkheden.

Meer weten over de mannen van Delft?

Wij praten graag  verder met je

Ben jij benieuwd waar je nog online punten kan scoren? Of wil je meer horen over onze visie op online marketing? Neem dan contact met ons op en wij zorgen dat je binnen één werkdag antwoord van ons hebt.