Wat is SEA?

november 15, 2020

[et_pb_section fb_built=”1″ admin_label=”section” _builder_version=”4.5.8″ custom_margin=”-197px||-4px||false|false” custom_padding=”0px||4px|||”][et_pb_row admin_label=”row” _builder_version=”4.5.8″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” custom_margin=”0px|auto||auto|false|false” custom_padding=”0px||||false|false”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.25″ custom_padding=”|||” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_text admin_label=”Text” _builder_version=”4.9.4″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” hover_enabled=”0″ sticky_enabled=”0″]

Adverteren in Zoekmachines

Adverteren op onder andere Google noemen we SEA. SEA staat voor Search Enigine Advertising. Dit is het specialisme dat ervoor zorgt dat websites middels advertenties zichtbaar zijn in zoekmachines. Iedereen kent het wel, je hoeft maar te Googelen en je hele beeldscherm is gevuld met advertenties. Er zijn verschillende advertentievormen, die passen bij de verschillende doelen die je als ondernemer kan hebben. Je hebt advertenties boven de organische zoekresultaten, maar ook shopping advertenties (rechts in bovenstaande afbeelding) en bijvoorbeeld YouTube advertenties.

Waarom adverteren in zoekmachines

 

Adverteren in zoekmachines zorgt ervoor dat je snel meer verkeer naar je website kan trekken door te bieden op bepaalde zoektermen die relevant zijn voor jouw bedrijf. Het voordeel ten opzichte van SEO is dat zoekmachine advertenties snel op te zetten zijn en dat er geen grote trajecten nodig zijn om je website te optimaliseren. Wat zijn nog meer voordelen van SEA?

Alles is meetbaar

Bij zoekmachine advertenties kan je precies meten wat elke euro oplevert die je erin stopt. Is het doel van de advertenties bijvoorbeeld het verkopen van producten via een webshop? In dat geval kan je precies berekenen hoeveel je uit mag geven en wat de advertenties opleveren. 

Voor ieder budget

Je kan voor ieder bedrag beginnen met adverteren in zoekmachines. Je hoeft dus niet direct een advertentie af te nemen van €300, maar kan ook starten met bijvoorbeeld €2 euro per dag. 

Betalen per resultaat

Je hebt bij zoekmachine advertenties de mogelijkheid om te betalen per conversie (conversie= bijvoorbeeld een verkoop/reservering/lead/sollicitatie). Dit houdt in dat als jij meer producten wil verkopen, je bijvoorbeeld in kan stellen dat je maximaal €6 euro per conversie wil betalen. De zoekmachine bepaalt of je bod reëel is. Je zou dus in kunnen stellen dat je maximaal €1 wil betalen voor een conversie, maar als dit als niet reëel wordt beschouwd, word de advertentie niet weergegeven.

Zijn er vragen in je opgekomen aan de hand van de blog of zie je graag wat meer verdieping? Laat het ons weten!

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

Interesse?

We helpen je graag verder

Wij staan klaar om jullie te helpen!
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Sollicitatie formulier

Max. bestandsgrootte: 64 MB.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.