Selecteer een pagina

Wat is CTR en hoe kan je het verbeteren?

CTR

Deze afkorting staat voor Click-Through Rate. De CTR wordt berekenen door het aantal klikken op een advertentie te delen door het aantal keren dat de advertentie is weergegeven. De CTR is een belangrijke KPI om op te sturen bij online advertenties. Er zijn verschillende manieren om je CTR te verbeteren, want we willen natuurlijk allemaal dat er zoveel mogelijk relevante mensen op je advertentie klikken. Een kleine greep uit de manieren om je CTR te verhogen zijn:

Gebruik extensies

Er zijn verschillende extensies die je kan toevoegen aan een advertentie om de advertentie meer op te laten vallen en relevanter te maken voor de doelgroep. Zo kan je de volgende extensies toevoegen:

  • Sitelink extensies

Hiermee kan je in de advertentie verwijzen naar specifieke pagina’s op je website. Zo kan iemand direct doorklikken naar de contactpagina, zonder eerst de advertentie url te volgen. 

  • Call extensies

Via een call extensie kan de persoon die de advertentie ziet direct contact opnemen met je bedrijf. Deze extensie kan heel relevant zijn om alleen weer te geven op mobiele telefoons, zodat mensen direct kunnen bellen vanuit de advertentie.

  • Promotie extensies

Met promotie extensies kan je informatie toevoegen over bepaalde kortingen of acties die je aanbiedt bij je bedrijf. Heb je bijvoorbeeld Black Friday korting? Dit kan je weergeven in een advertentie, om deze zo nog beter te laten opvallen.

Inhoud advertentie verbeteren

Bedenk hierbij vooral wanneer je zelf op een advertentie zou klikken? Wat triggert jouw doelgroep? Triggers zoals “Gratis verzening” en “100 dagen niet goed geld terug garantie” kunnen ervoor zorgen dat mensen eerder op een advertentie klikken. 

Daarnaast kan het ook heel goed werken om een bepaalde schaarste of drang te creëren in je advertentie. Hierbij kan je denken aan: “Nog 2 dagen Black Friday Sale” of “Morgen je nieuwe telefoon in huis?”. Ook is het handig om vaktaal in advertenties aan consumenten achterwege te laten.

Zoektermen invoegen in advertentie

Wellicht ken je deze al, maar wist je dat je zoektermen kan toevoegen aan je advertentie. Zo kan je er bijvoorbeeld voor zorgen dat er in je advertentie altijd komt te staan Koop “Koop {zoekterm}”. Waardoor de zoekterm van de gebruiker in de advertentie komt te staan. Verkoop je telefoons en zoekt iemand naar “Iphone 12”, dan komt er in dit specifieke voorbeeld dus te staan: “Koop Iphone 12”.

Pauzeer advertenties met een lage CTR

Soms heb je een advertentie die na al dat optimaliseren maar een lage CTR blijft houden. In zo’n geval kan het soms beter zijn om deze advertentie te pauzeren en verder te gaan met de advertenties die het wél goed doen. 

Meer tips om de CTR te verhogen van jouw advertenties? Neem contact op met De Mannen van Delft!

Wil je meer online zichtbaarheid voor jouw bedrijf?

Neem contact met ons op en we bespreken geheel vrijblijvend jouw mogelijkheden!

-
  • \We zijn online!

We reageren zo spoedig mogelijk! Gewoonlijk binnen 24 uur.

 

 

Wanneer zijn wij online?:
Maandag - zondag
08:00 tot 18:00